Tipy na boxerský trénink od profesionálů

Tréninkový dril boxerů se dá srovnat snad jen s armádním výcvikem. Tvrdou přípravu na boxerské zápasy zná laická veřejnost především z populárním filmů se Sylvestrem Stallonem (Rocky).

Základem boxerského tréninku je kondiční příprava.

Kondiční příprava boxerů

Kromě klasického běhání, plavání, nebo cyklistiky, kterou se můžete připravovat na veškeré sporty, zahrnuje silový trénink mezi který patří i box, také skoky (přes švihadlo), kliky, dřepy, nebo cvičení s medicinbaly. Často se setkáte s kruhovým tréninkem pro posílení celého těla. 

Speciální boxerský trénink

Kondiční příprava zabere asi polovinu tréninkového času a projeví se samozřejmě nejen na výkonu v ringu, ale v celém životě. Vyplavené endorfiny působí pozitivně na život sportovce a fyzická kondice je důležitou prevencí proti řadě nemocí.

Další trénink je pak již s boxerskými potřebami a pomůckami a se sparingpartnerem. Trénuje se technika na boxerských trenažérech, pytlech a hruškách, nebo v tréninkových zápasech. 

Kromě krytí těla a úderů je pro boxera nezbytná práce nohou, díky kterým si udržuje optimální vzdálenost od soupeře a je schopen promptně reagovat na protivníkovy výpady. (zdroj zde Muscle a Fitness)

I boxeři musí umět regenerovat

Správná a pravidelná regenerace je také důležitá. Kromě fyzických sil je regenerace důležitá i pro psychickou odolnost. Ke slovu přichází masáže, sauny, odpočinek.

Tipy od boxerských profíků

  • nepodceňujte fyzickou přípravu - běhejte, skákejte, posilujte
  • nepodceňujte ani regeneraci - odpočívejte

A nezapomínejte i na tréninky "ze staré školy". Třeba boxer Floyd Mayweather se před dlouho očekávaným duelem s Mannym Pacquiaem na sociálních sítích pochlubil s videem, jak zoceluje své tělo při sekání do dřeva ;-)