Průvodce výběrem
boxerských potřeb


Boxerské potřeby  >  Novinky  >  Box a skoky přes švihadlo

Box a skoky přes švihadlo

Tentokrát si od samotného boxování odpočineme a podíváme se na kondiční přípravu.

Boxování není jen o skvělém háku a dokonalém krytí. Box je nesmírně fyzicky náročný sport, při kterém dostávají zabrat hlavně nohy. Jak je vytrénovat, abyste vydrželi tvrdý boxerský zápas?

Prim hraje švihadlo

Opravdu. Obyčejné švihadlo, které je stále úžasnou pomůckou pro trénink nohou. Švihadlo nohy nejenom posiluje, ale i rozvíjí obratnost, rychlost, koordinaci a vytrvalost.

Kromě toho vás správné skákání na švihadle naučí i dobře dýchat. Pro běžný trénink navíc stačí klasické švihadlo, které stojí pár desítek korun. Délka švihadla je mezi 270 cm a třemi metry, což je pro většinu boxerů ideální.

Tipy pro cvičení se švihadlem

  • skákejte nejlépe na podložce, která tlumí dopady
  • neskákejte příliš vysoko
  • nepokrčujte nohy
  • dopadejte a odrážejte se z prstů
  • najděte si svoje ideální tempo, ze začátku si dávejte přestávky po 15-20 sekundách
  • po nalezení a osvojení vhodné techniky zkuste vytrvalostní trénink - 6 x 3 min s minutovou přestávkou mezi intervaly

Uvidíte, jak se po pár dnech švihadlo příznivě projeví na vaší výdrží a koordinaci pohybů při samotném boxování!

 

Sdílejte článek

Zveřejněno:


Novinky

Nejslavnější čeští boxeři historie

Chcete se inspirovat ve své boxerské kariéře? Kteří čeští boxeři se prosadili na mistrovstvích světa, nebo olympiádách? Kteří uspěli v profi ringu?

11. 2. 2016

všechny novinky